اقدامات لازم برای بهبود سلامت جسمانی پس از جراحی لاغری
نوشته شده توسط : رعنا

در صورتی که پس از جراحی لاغری، متوجه مشکل خاصی در سلامت جسمی خود شدید، بهتر است سریعا به جراح لاغری خود اطلاع دهید. وی ممکن است به شما توصیه کند تا برنامه ورزشی دقیقی برای خود تنظیم کنید.

برای ۴ هفته اول پس از جراحی لاغری، بر ورزش های کششی، تنفس عمیق و بازگشت به روال عادی فعالیت های روزانه تمرکز کنید. سپس می توانید تمرین های ایروبیکی با شدت پایین (مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا) را انجام دهید. اگر جراحی لاغری با روش لاپاراسکوپی انجام گرفته باشد، می توان دو هفته پس از جراحی و با توجه به آستانه درد خود، فعالیت های ورزشی را آغاز کرد. البته بهتر است قبل از شروع هر نوع فعالیتی، با پزشک خود مشورت کنید. اگر جراحی لاغری با روش باز انجام گرفته باشد، بهبودی ممکن است چند هفته بیشتر به طول بیانجامد. اقدامات زیر مخصوص بیمارانی است که جراحی لاغری انجام داده اند.

طی ۶ هفته پس از جراحی لاغری، هیچ جسمی سنگین تر از ۶ کیلوگرم بلند نکنید، در غیر اینصورت می توانید تا حد ممکن ورزش کنید.

از ورزش های شکمی تا ۸ الی ۱۲ هفته پس از جراحی لاغری بپرهیزید (به زخم هایتان اجازه بهبود دهید.). اینکار از بروز فتق شکمی در اطراف یا نزدیکی جای بخیه ها جلوگیری می کند.

کالری دریافتی روزانه خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهید. از هفته های اول تا ماه ها پس از جراحی لاغری، بیمار باید کمتر از ۵۰۰ کالری در روز مصرف کند (پزشک دستورالعمل های خاصی در اینباره خواهد داد). این کاهش کالری، ممکن است در اوایل موجب خستگی مفرط شود،به همین دلیل از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید. با کاهش وزن، بهبود آمادگی جسمانی و سنگین شدن تمرینات می توانید کالری دریافتی خود را کمی افزایش دهید. اما همچنان باید از رژیم غذایی توصیه شده استفاده کنید.

 

پزشک ممکن است از ۶ الی ۱۲ ماه پس از جراحی لاغری کالری دریافتی را به ۱۲۰۰ الی ۱۴۰۰ کالری نیز برساند، خصوصا اگر بیمار وزن بسیار زیادی کم کرده باشد. به طور کلی رعایت رژیم غذایی توصیه شده توسط پزشک و انجام فعالیت های فیزیکی نقش بسیار مهمی در سلامت جسمانی بیمار پس از جراحی لاغری دارد.





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 631
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: